Sivas
A young boy, Aslan, finds a weathered fighting dog, Sivas, wounded in a ditch. Upset over losing the main role in a school play, Aslan turns to dog fighting to impress his crush. As Sivas proves successful at the fighting ground, Aslan soaks up the adrenaline yet remains uneasy with the violence.
Kaan Müjdeci documents the shared destinies of a child and a fighting dog who have to be angry and tough to survive in this Venice award-winning debut. By mirroring the patriarchy of Anatolian culture through a coming-of-age story, Müjdeci offers an unsettling confrontation for Turkish cinema.