Slam
Ricky is a young Arab Australian whose peaceful suburban life is turned on its head when his sister disappears without trace. In a climate of xenophobia, she is soon suspected of having joined the ranks of ISIS in Syria. In a ‘’post-truth’’ world, Ricky no longer knows who to believe.
Partho Sen-Gupta’s absorbing thriller bluntly uncovers the harsh realities of xenophobia and cultural assimilation faced by refugees. Starring a compelling Adam Bakri (Omar) who is tormented by childhood trauma and the clash of cultures, Slam is an urgent portrayal of the immigrant experience.