Somersault
After making a misjudged advance towards her mother’s boyfriend, sixteen-year-old Heidi runs away from home and ends up at a ski resort. Entranced by the beauty of the wintry landscapes, she begins to create a new life for herself and soon learns about the true meaning of love and innocence.
Australian star Abbie Cornish had her breakout in this finely tuned coming-of-age drama about live-wire sexuality and the innocence behind it. At home, it set a record by clean-sweeping the Australian Film Institute awards; overseas, Cornish was scooped up by Hollywood.