Something Different
Věra, a bored housewife with a defiant son and an unappreciative husband, seeks an escape from her frustrations in an extramarital affair. Meanwhile, the headstrong gymnast Eva Bosáková trains for the 1962 World Championship in Prague. Her lack of motivation prompts her coach to put pressure on her.
Mixing documentary with fiction, and shot in gorgeous black & white, this modernist melodrama is an inspired manifesto against our male-dominated world and its rules. The first feature by Czech film pioneer Věra Chytilová, Something Different stars the Olympic-gold-medal-winner Eva Bosáková!