Song of Granite
With elements of fiction and documentary, Pat Collins celebrates the art of Sean-nós singing through an atypical, poetic portrait of traditional Irish folk singer Joe Heaney. Told in fragments and sumptuous B&W cinematography, this work of stirring beauty is an ode to the sublime power of singing.