Sonne
Three teenage girls in Vienna film themselves twerking in hijab to a pop song. When the video goes viral, Yesmin, the only Kurdish person among the friends, distances herself from her culture. Meanwhile, Nati and Bella meet two young Kurdish patriots, and the situation threatens to escalate.
Electrified by adolescent ambivalence, irreverence, and daring, Kurdwin Ayub’s dynamic film thrusts the politics of the veil boldly into the spotlight. Streaking modern girlhood with instant fame’s glitter and rebellion’s risks, Sonne frees discourse around cultural appropriation to new, nervy ends.