South
What kind of power is accessible through the discovery of a voice? Morgan Quaintance interlinks two anti-racist and anti-authoritarian liberation movements in South London and Chicago’s South Side with his own biography to explore what happens when speech is ignored, and the voice fades.
Reflecting on the meaning of empowerment, artist Morgan Quaintance examines two liberation movements through an arresting patchwork of celluloid, VHS, and Google Street View footage. Testament to the need for individual and collective voices, South makes for pertinent viewing in our polarized times.