Spencer
The marriage of Princess Diana and Prince Charles has long since grown cold. Though rumours of affairs and a divorce abound, peace is restored for the Christmas at the Queen’s Sandringham Estate. As always, there’s eating and drinking, shooting and hunting. But this year, things will be different.
A haunted house movie told with spiralling subjectivity, Pablo Larraín’s ravishing Diana fable has more in common with The Shining than it does with The Crown. Led by a magnificent Kristen Stewart, and with an evocative score from Jonny Greenwood, Spencer matches formal maximalism with high camp.