Spring Fever
Wang Ping’s wife suspects him of adultery. She hires Luo Haitao to spy on him and discovers that her husband’s lover is a man. It’s with this man that Luo Haitao and his girlfriend form a torrid love triangle—the beginning of asphyxiating, sultry nights of physical abandon that exalt the senses.
The insubordinate nature of Spring Fever detonated when, bypassing the Chinese authorities, the film premiered in Cannes competition during the five-year ban from filmmaking imposed on Lou Ye. A film that challenges social and moral taboos, alive with stirring rebelliousness and queer sensuality.