Stagecoach
What more can be said about John Ford’s immortal classic, when all you need to do is watch? Its DNA is everywhere from Kurosawa to Firefly, but the original rip-roaring, sharp-eyed, quick-drawing adventure is still a masterclass. And when the camera dollied in on John Wayne, a star was born.