Still Walking
Twelve years after their eldest son died by drowning, Kyohei and Toshiko welcome their children home for a family reunion. Younger son Ryota still feels that his parents resent that he isn’t the one who died, while daughter Chinami strains to fill the uncomfortable pauses with forced cheer.
Set across a single summer day, this achingly beautiful drama from Hirokazu Koreeda signalled a newfound intimacy in the maestro’s cinema. With its insights emerging almost entirely from the simmering dynamics of its extended family, Still Walking mounts a gentle reckoning with the echoes of trauma.