Stromboli
The first film Roberto Rossellini made with the great Ingrid Bergman, Stromboli eschews formal artifice for a heart-rending neo-realist melodrama. A tale of spiritual acceptance pregnant with volcanic symbolism, the fishing sequence remains one of the most incredible set-pieces ever put on film.