Styx
ER doctor Rike embarks on a one-woman solo sailing trip to Ascension Island in the Atlantic. When Rike comes across a sinking ship of refugees, she is quickly torn out of her contented and idealized world and must make a momentous decision.
Shot largely on the open sea, Wolfgang Fischer’s visceral Styx is equal parts moral drama and white-knuckle thriller. A perfect parable for our present times, the film thoughtfully grapples with difficult questions regarding personal responsibility and the grim treatment of refugees by the West.