Summer Hours
When elderly matriarch and art collector Hélène discovers that her health is declining, she calls upon her three children to come home. As the siblings gather, they must decide what to do with their mother’s extensive collection that she has devoted her life to—while also dealing with her mortality.
Family traditions are challenged by new attitudes in this restrained, exquisite film from Olivier Assayas: a filmmaker whose cinema covers a diverse range of genres and milieus, collectively transforming modern anxieties into engrossing drama. With the late Edith Scob, and a blonde-haired Binoche!