Discovered at Rotterdam’s film festival, Joel Wanek’s short film is at once lyrically poetic and precisely documentarian. The lighting evolves as the day ages, and we watch portraits in miniature of Durham’s workers, students, and other passengers. Luminous with a quietly dark undercurrent.