A wealthy man is vacationing with loved ones at a resort in Acapulco, Mexico until he receives a phone call. There’s been a death in the family, and everyone must return home. However, the man pretends to lose his passport, which delays his return.
No one needs to tell director Michel Franco how close comedy is to tragedy. Rather than blurring the line, this Acapulco-set tale of midlife crisis simply obliterates it. Starring a magnificently placid Tim Roth, Sundown is a transgressive tour de force from Mexican cinema’s preeminent provocateur.