Suzhou River
After getting out of prison, small-time crook Mardar stumbles upon a woman who looks exactly like his long-lost lover.
Now dazzlingly restored, Lou Ye’s seductive neo-noir casts a mysterious spell over Shanghai, where industrialization and myths dreamily collide. Echoes of Vertigo ricochet through this love story, an urban fairytale haunted by wandering city slickers, beautiful lookalikes, and shimmering mermaids.