Sympathy for Mr. Vengeance
Urgently in need of the money to pay for his gravely ill sister’s kidney transplant, Ryu, a punky deaf-mute factory worker, resorts to kidnapping the daughter of a wealthy industrialist. This act of desperation leads to a series of events that spiral into a bloody cycle of violence and revenge.
South Korean genre maestro Park Chan-wook teamed up with actor Song Kang-ho (Parasite) to kick off his “Vengeance” trilogy in style. Endlessly inventive in its visual imagination, and with a sly political undercurrent, Sympathy for Mr. Vengeance is a deliciously cynical kidnap-gone-wrong thriller.