Tampopo
A determined widow running a small ramen shop in Tokyo seeks to transform it into the best in the city. With help from two truck drivers and a group of eccentric allies, she experiments, learns, and refines her craft, turning a simple bowl of noodles into a celebration of dedication and community.
Meaty action, silky sex, deliciously tangled plot strands, and a garnish of postmodern playfulness are the flavorful ingredients in Juzo Itami’s delightful “ramen Western.” Colorful, inventive, and unfailingly good-natured, Tampopo fills the belly with laughter and nourishes the soul. Itadakimasu!