Tatami
Midway through the Judo World Championships, Iranian female judo fighter Leila and her coach Maryam receive an ultimatum from the Islamic Republic ordering Leila to fake an injury and lose, lest she be branded a traitor of the state.
Co-directors Guy Nattiv and Zar Amir Ebrahimi don’t put a foot wrong in this adrenaline-filled sports film. Doubling as a taut political thriller, Tatami vividly conveys the complexity of the dilemma facing a defiant athlete: the stakes of her fight aren’t as black-and-white as winning or losing.