Silvia, a middle-aged filmmaker, is having a midlife crisis. The same night that she is surprised by the visit of her ex-wife, who left her a few years ago, she meets another woman who fascinates her.
This atmospheric short, Julia Katharine’s debut, is a queer mood piece about a director caught between two women. With emotional restraint and an eye for the details of domesticity, Tea for Two has the honor of being the first film directed by a trans person to have a commercial release in Brazil.