Technoboss
Luís Rovisco, divorced and well into his sixties, is hoping to retire soon from his job. Until then, the songs he dreams up during the day while driving make up for all the injustices in his life. But before Lucinda, the receptionist at Almadrava Hotel, he finds himself singing to a different tune.
A musical comedy from Portuguese auteur João Nicolau? Sign us up. Infused with a deadpan ennui reminiscent of Aki Kaurismäki, this road trip romance takes many a twist and turn, winding up flat-out surreal. And from a-cappella to death metal: “eclectic” doesn’t begin to cover that soundtrack!