Terri
Orphaned to an uncle who is fading away, mercilessly teased by his peers and roundly ignored by his teachers, Terri is alienated and alone. When the dreaded vice-principal sees something of himself in Terri, they establish a friendship which opens Terri up to a new life.
If you saw the endearingly low-key, true-to-heart Doll & Em, then you already know the great vibes produced by indie director Azazel Jacobs (son of the great experimental filmmaker Ken Jacobs!). His generous sensitivity is showcased in this down-to-earth school dramedy starring John C. Reilly.