In the 21st part of his Photography and Beyond series, Heinz Emigholz projects as usual a series of structures into our brains and from there on to the screen: Airports, motorways and bus stops; department stores, market halls and warehouses.
Using the period of time from when a bomb is launched to when it hits its target as a conceptual starting point, Heinz Emigholz’s architectural study exemplifies his keen eye for composition and sound design. Global in its scope, The Airstrip teases meaning from its contemplative structural rhythms.