The Anabasis of May and Fusako Shigenobu, Masao Adachi and the 27 Years Without Images
Halfway between a documentary and a film-essay, Baudelaire’s film explores the intricate three-way relationship between politics, art and life. A sinuous collage that transpires a palpable tension between the private and the public, building up to a fascinating reflection on memory and its images.