The Bear
A bear cub is left alone, unable to feed or defend itself, when its mother is killed in a rockslide. Eventually, the cub attempts to bond with a male grizzly, which initially ignores it. When the grizzly is pursued by hunters, the cub comes to its aid and wins the grizzly’s affection.
Jean-Jacques Annaud brings to life the fate of the grizzly bear in this moving adaptation of James Oliver Curwood’s The Grizzly King. With almost no dialogue and an exquisitely minimal score, The Bear is an ursine classic that reveals the fragile bonds that exist between humans and animals.