The film challenges current economic orthodoxy in contending that the dogmatic claims of the international business establishment for neo-liberal development policies are not supported by modern economic science.
Shot across four continents, Florian Opitz’s thought-provoking documentary critically dissects the wave of privatization that has spread globally since the 1980s. As bare necessities fall into the claws of private companies, the film lends a crucial voice to those failed by profit-making systems.