The Bitter Tears of Petra von Kant
Petra von Kant is a successful fashion designer—arrogant, caustic, and self-satisfied. She’s in a fairly satisfactory S&M relationship with her assistant, Marlene. But when she develops an obsession with fashion model Karin, things become far more complicated, and love intermingles with hate.
Recently adapted by François Ozon in a gender-flipped take, Fassbinder’s all-female melodrama is a fiery and fervent love-and-hate story for the ages. A sly game of power that breathes excess as much as it displays masterful control, you best brace yourselves for a cinema of unparalleled intensity.