The Black Sheep
Ascanio Celestini gets behind the camera to narrate the lives of those who have known the experience in the asylum. Memories and stories of those who lived in a mental hospital, a trip through the wildest imagination and the reality of unspeakable fears insurmountable.
Life in a psychiatric asylum is portrayed with candid humor and warmth in The Black Sheep, the first film from theatre actor Ascanio Celestini, which played in competition in Venice. The microcosm of the ward is a means to reveal the absurd tragedies of everyday life in late century Italy.