The Blood of a Poet
Poet-playwright-painter-filmmaker-novelist Jean Cocteau irrevocably changed the expressive potential of cinema with his first feature, The Blood of a Poet. Visually transcendent and playful, the film courageously introduced all of the dark romantic surrealism of Cocteau’s art to the moving image.