The Cabinet of Dr. Caligari
At a carnival, Francis and his friend Alan encounter the eccentric Dr. Caligari. He presents them the hypnotized Cesare, who can allegedly predict the future. Shockingly, he predicts Alan’s death, and by morning his prophecy has come true. Thus, Cesare and Dr. Caligari become the prime suspects.
Still strikingly modern after all these years, this early horror masterpiece may be the perfect gateway to silent film: a tight and sinister murder mystery, an eerie world of shadows gone mad, and all of it unforgettably capped with one of cinema’s first twist endings.