The Carabineers
In an unnamed land, unscrupulous soldiers recruit poor farmers with promises of an easy and happy life. Two farmers, Michelangelo and Ulysses head off to war for their king. When they return from their battles, they show their wives a series of photographs supposedly documenting their travels.
Two Stan and Ollie-esque brothers get seduced by the military in Godard’s mordantly funny yet underappreciated anti-war allegory. Punctuated by scattershot surrealism and silent comedy sight gags, Godard skewers the rhetoric of capitalism and militarism in this fizzing, early-period firecracker.