A group of women are workmates at a laundry. Rike is spreading a rumor about the manager Marta, a rumor that Marta is a lesbian and that she once tried to seduce Rike. This leads to an explosive situation at the workplace.
In Henning Carlsen’s explosive drama, freshly cleaned linen can barely mask the dark resentment that brews in a female-staffed laundry. Fusing sensationalism and social critique, this wicked chamber piece encapsulates the postwar disillusionment that would soon give way to intense social changes.