The Chambermaid
Eve works long hours as a maid at a luxurious hotel in Mexico City. A single mother, Eve hopes that her diligence will get her a coveted spot on an executive floor. She enrolls in the hotel’s adult education program, but soon discovers that it’s not necessarily the most hard-working who get noticed.
A sense of unease hangs over the pristine confines of a luxury hotel in this realist yet gently humorous study of class tension in Mexico. Lila Avilés’ striking debut eschews miserabilism to quietly knit a story of female resolve, told with precise composition, sharp commentary and fierce empathy.