The Child of Another
Ngando and Ndomé are in love. They wish to marry but Ngando cannot afford her dowry. However, when Ndomé becomes pregnant, tradition demands her to take a husband and a marriage with Ngando’s uncle is quickly arranged. In his despair, Ngando decides to do the unthinkable on the day of the wedding.
A Cameroonian tale of star-crossed lovers who come up against the strictures of tradition, The Child of Another broods with an aching, bubbling intensity. Its visually arresting mix of cinema vérité and stylized close-ups belies a fury at the sheer injustice of the dowry system.