The Chrysanthemum and the Guillotine
In wake of the social unrest caused by the 1923 Great Kanto Earthquake, two female sumo athletes, Kiku and Tokachi, and an anarchist group called the Guillotine Society, spark an unlikely connection.
Japan’s Takahisa Zeze began his career as a soft-core pinku ega director before moving into the mainstream. But he has lost neither the verve nor the edge of his early films, and only gained in ambition, as can be seen in this combo anarcho-terrorist meets female sumo wrestler historical drama!