The Class
François and his fellow teachers prepare for a new year at a high school in a tough neighborhood of Paris. Neither stuffy nor severe, François’ frankness often takes the students by surprise. But his classroom ethics are put to the test when his students begin to challenge his methods.
The surprise winner of the Palme d’Or at Cannes, this riveting schoolroom drama is based on the book by educator-turned-writer François Bégaudeau, who also stars. A revealing and engrossing exposé of the triumphs and challenges of teacher-student relationships in a disadvantaged Parisian school.