The Clown
Benjamin, a clown in ‘Circo Esperança’ in Brazil, ponders the happiness of those who make others laugh. Facing financial struggle, he decides to leave the circus, embarking on a quest for a wife, a stable home, and a ventilator, armed with his birth certificate.
As director, co-scriptwriter, and lead actor, Selton Mello reinvents the road film with this stylish and sweetly profound box-office hit. Revealing the existential melancholy hidden behind a painted smile, The Clown contemplates the acting life and burdens of familial legacy with rare playfulness.