The Compass Is Carried by the Dead Man
Chencho is a boy who wants to cross the border to get to Chicago to be with his older brother. On the way, he meets an old man who offers him a ride in his wagon. But the man dies. Chencho continues on his journey with the dead man sitting by his side.
With echoes of Don Quixote and Sam Peckinpah’s Bring Me the Head of Alfredo Garcia, this debut feature from Arturo Pons charts a surreal odyssey through the Mexican badlands. A neo-western brimming with absurdist humor, The Compass is Carried by the Dead Man fashions a sharp satire of modern Mexico.