The Conformist
Set in 1930s Italy, Marcello has spent his life accommodating others, in search for a sense of belonging. When he is drawn into the fascist party, he agrees to assassinate a political refugee who turns out to be his former college professor.
Rightly hailed as one of the greatest films ever made, Bertolucci’s masterpiece is both a taut political thriller and a highly sensual and surreal journey through Europe’s troubled past. A huge influence on Coppola, Scorsese and Spielberg, rarely has the psychopathy of violence looked so damn good.