The Dead Tree
After the end of the Second World War, in a boat going from France to South America, Laura meets Jaime. When they arrive, Laura looks for her lover Ricardo while Jaime prepares to marry his girlfriend Sofia. On a stormy night, a political coup occurs and destiny reunites Laura and Jaime.
Between two experimental, personal love stories—Memoires d’un juif tropical and Romamor—French filmmaker Joseph Morder wrote and directed The Dead Tree: another story of serendipitous romance, and a similarly impressionistic, if perhaps more melodramatic, dialogue between two unlikely people.