Rajanna and Geeta arrive in the city with the hope of building a cozy little home. When they find their dream house, their happiness knows no bounds. Things are fine till, one day, a loud workshop opens up next door.
Kannada filmmaker Girish Kasarvalli’s Ek Ghar is a sharp critique of metropolitan cities that, under their promise of privacy, suffocate people into loneliness. Told through the failing relationship of a young migrant couple, the film explores the sociological effect of urban alienation.