The Element of Crime
A fascination with the extreme is written across all of Lars von Trier’s works, beginning with this mesmeric investigation of criminal minds. Captured in burnt sepia tones expressive of photographic fragments or uncertain memories, the ashen film is also evocative of a changing—crumbling?—Europe.