The Empty Hours
Sebastián, 17, manages his uncle’s cosy rent-by-the-hour motel on the coast of Veracruz. Miranda, 35, occasionally meets her lover in the Motel, but he often arrives late. During that spare time, Sebastián and Miranda will become closer and closer.
A quiet, subtle and impressively perceptive drama depicting two lonely, adrift characters (a teenage boy and an older woman) in orbit of one another. Relaxed, The Empty Hours captures complicated emotions with gentle, genuine ease.