The Face of the Jellyfish
With no one able to provide an explanation, let alone offer a solution, one day Marina discovers that her face has changed completely. What do a face, a footprint or a name mean? What is it that makes us be who we are?
Structured around a Kafkaesque metamorphosis, Melisa Liebenthal’s playful and incisive film questions the existence of personhood in the age of ubiquitous screens. As selfies give way to close-ups of animals’ faces, the mischievous juxtaposition blurs the line between the human and the nonhuman.