The Fall from Heaven
Emine works as electrical engineer on a construction site where mostly Kurdish workers are employed. After the death of her brother in a clash during his military service, she starts to perceive the workers, including the illegally employed Kursat as enemies.
Ferit Karahan’s sharp debut feature is a thought-provoking exploration of the racial tensions between Turkish and Kurdish people in modern-day Turkey. The Fall from Heaven makes no apologies for its outspoken message while laying bare the causes of systemic racism with emotional rigor.