The Father's Shadow
With an evocative visual style oscillating between psychological realism and horror fantasy, Gabriela Amaral Almeida’s disquieting film locates its roots of unease within a domestic setting. More than a genre flourish, supernatural elements serve as a provocative manifestation of childhood angst.