The Fire Within
Writer Alain Leroy is having a course of treatment in a private hospital because of his problem with alcohol. After deciding to end his life, he leaves the hospital and spends the next twenty-four hours visiting his friends in Paris one last time. Will he find a reason to continue living?
One of Malle’s most personal films, this sparse and languid study of a man adrift stars Elevator to the Gallows’s Maurice Ronet in brooding contemplation. A piercing portrait of a writer’s existential crisis and the mental grooves he slips into—later adapted by Joachim Trier in Oslo, August 31st.