The First Lap
Kim Dae-hwan won the Best Emerging Director award at Locarno for this playful and moving drama. Steeped in the politics and societal expectations of South Korea, and with echoes of Hong Sang-soo’s formal ingenuity, The First Lap is a sharp portrait of young adulthood and stagnant relationships.