The First on the List
Songwriter Pino Masi and two students decide to leave Pisa, Italy, during the tumultuous military coup building in the city.
The feature debut from English-Italian filmmaker Roan Johnson, this charming dramatic comedy carries a song in its heart. Set in 1970s Pisa, in the throes of an imminent military takeover, The First on the List examines the remedial possibilities of music in the face of seismic social upheaval.